Pages

November 27, 2010

Batu Feringgi, Penang


Tengah syok lepak² tengok TV kat umah, tetiba idea nak bawak Farreal p mandi laut pun terpancul kat kepala hotak aku yang bijak nih... Memula nak bawak p Sedim, tetapi memandangkan sekarang nih musim hujan maka terpaksa la aku cancelkan planning nak terjun tiruk kat Sedim yang terkenal dengan aktiviti berkayak tuh..

"Ues... Awk nak p mandi laut tak? Awak tak penah lagi kan mandi laut?" Aku tanya taiko tecikku itu..

"Laut? Nak wat apa mandi laut? Nak cari Nemo ke ayah? Ues jawap dengan penuh berminat. Siap bg sebab lagi knapa nak pegi mandi laut.



Sesampainya di Batu Ferringgi...
Hurmmm... Nice... Orang xramai... Best la sket. xbersesak² sgt. Farreal plak tdo... Tadi sepanjang perjalanan dok menyanyi², tergedik² & terkinja² sebab tau aku nak bawak dia p picnic.. Picnic x picnic sangat la kan. Aku buatkan nugget sama kentang goreng. "menu feberet " Farreal." Then beli la ayaq mineral suam.

"Ues... Bangun sayang... Dah sampai dah..." Aku sound Farreal yg baru je terlelap... Almaklumlah.. Sebelum tuh ktorg g Queensbay dulu sebab aku nak try baju.

"Uuuiiihhhh..." aisyehmen. Hat tuh je balas... Pastu sambung tido balik... Punya niceeee...

Hurm....
Apa yang bley aku cakap pasai Batu Feringgi nih?
Tempat dia nice. Best kalau bersantai kalau bawak anak² nak mandi.. Tempat dia pun xde la laut terbentang luas. Senang nak kawal anak² kecik mcm Farreal nih.

Tapi yang mendukacitakan beta bila ada segelintir masyarakat manusia yang berpe'el mcm binatang sebab bila dah bawak bekal, dah beli makanan, time nak balik tuh bley plak tinggalkan plastic², suratkabar dan sisa² makanan lagu tuh ja. Apa la salahnya hang kutip, buang kat TONG SAMPAH yang disediakan. BENGONG! Hang yang makan. Xkan nak suruh berok² @ Nemo yang dlm laut tuh tolong clean up sisa makanan hang kot? Orang mcm nih aku nak panggil buduh mcm berok pun xbley sebab berok xde duit nak beli nasik lemak sama laksa kat kedai tepi jalan tuh.

0 komen anda: