Pages

November 25, 2010

Bilik Tidoq Ues


"Ayah, ues nk tdo..." Farreal sound aku.

"Hurm... ok. Tdo la. Nanti ayah angkat." Jawap aku yang tgah leka tgok Bulletin Utama.

"Ues xnak tdo sni. Ues nak tdo dalam bilik Ues. Ayah tdokan la Ues. Ayah citer la pasal Nemo." Rengek Farreal lagi..

"Aduhhh.. oklah... oklah... Ngade²... Cam x xbley je tdo kat sini dulu." Aku wat muka marah² manjew..

"Ngeeee....." Farreal sengih mcm kerang separa busyuk..


Keesokkan harinya, aku bangun, tgok bilik aku mcm dah ada something wrong... hurmmm... Tenung punya tenung, pikiaq punya pikiaq, aku tertanya²... Sejak bila plak aku wat grafiti kat bilik tdoq aku nih?

Argggghhh... sudah, Farreal yang sememangnya bagun seawal 630 pagi dah memulakan gheja² yang brfaedah ni seawal jam tuh. Aku yg sambung tdoq balik, xperasan lak dia bangun awal dari biasa.. Dok tersengeh² sambil pegang pen... nicely done my dear...

"Ues lukis apa nih?" tanya aku yg nak marah + gelak + bangga tgok creativity anakanda terchenta nih..

"Yang besar tuh Ayah, pastu Ues, pastu Nde..." jawap Farreal penuh yakin beliau tak melakukan apa² kesalahan.

"Abes tuh, kenapa muka Nde kecik, tudung besar?" tanyaku lagi yang mula tertarik dgn graviti Farreal nih.

"Ues x reti nak lukis tudung....." jawap dia. Se'simple as that'. Nicceeeee....

0 komen anda: