Pages

November 28, 2010

Ulu Paip, Kedah


"Farreal, nak p mandi kat Ulu Paip tak?" Tanya aku kat taiko tecik yang sememangnya aku tau memang "hantu air"

"Ouchhh. Tak nak la. Kan Farreal dah mandi dah tadi.. Air paip." Ngomel dia balik.


"Aiyooo... Bukan tuuu la. Ulu Paip.. Air sungai. Waterfall. Mau x?" sambil aku tunjuk gambaq² Ulu Paip yang dia p dulu. Time dia kecik² lagi..


"Waaaahhhh.... Nak mandi la mcm tuh. Farreal dah busuk dah." Farreal dok buat alasan nak kena mandi Ulu Paip. Memang staiiiii anak ayah nih...


Perghh... Lepas tekan² punat GPS Garmen ni, baru la aku tau ghupa²nya, umah aku nih centre of pusat² recreation yang menarik kat Kulim nih. Kiranya dari Desa Aman ke Air Terjun Ulu Paip hanya 13.2 KM sahaja. Mengikut penilaian GPS aku la..


Next week mau p Sedim @ Lata Bukit Hijau plak. Kalau cuaca eloq la. Mau bawak anak² buah aku yang lain sama. Hakak, Uyie, Iqbal, Darlin' & Laila...
Insyallah. Tue pun kalau x hujan yeeee...?
Ngeeeee.....


2 komen anda:

10 said...

pandai dia bg alasan nooo...

Zero2Hero said...

pandai sangattt..mana tah belajaq..haishhh..
=))