Pages

December 09, 2010

Masanya Dah Time


Wahhhh...10 ari lagi aku kembali bergelar SUAMI...ngeeee...

Maka, ramai le kengkawan tanya saya,

"Aisyeh Syam,takkan kali kedua pun still nebes kot?"

Haiyoooo,my prennn...mau nya tak nebes,nak gengam tangan bakal bapak mertua saya tu,sbb kemungkinan besaq dia yang nak nikahkan saya...tue yang 1st part..

Hat 2nd part nih,dok pikiaq jugak tangjawap² dan cobaan² yang bakal menimpa kami setelah bergelaq suami isteri...mampukah saya tunaikan tangjawap saya untuk menjadi SUAMI yang disegani dan dihormati ISTERI? Hat nih la yang buat saya nebesssss...

Mampukah kami berdepan dengan masalah yang bakal menimpa?kuatkah kami?

Benda² nih la yang buat saya nebes my preeeennn...
Kawen bukan benda yang bley buat main² derrr...nak² lagi kalau ada anak hasil perkongsian ikatan yang termetrai itu...

Semua pasangan pastinya mahukan yang terbaik dalam hubungan,tapi bagaimana nak menyelesaikan masalah yang menimpa tuh slalunya tidak dititikberatkan...maka, ada saja jalan² penyelesaiaan yang bodoh lagi bangang dapat dilihat disitu..

Melenteng ja sikit, mintak cerai...terguris ja sikit terus menceraikan...jemput sefamily suh ceraikan dan diceraikan..haishhhh...nauzubillah...mintak simpang 44 malaikat...

Tangjwap suami ni banyakkkk sgt derrr...xbley dipandang ringan...dari bab makan minum isteri sampai la ke didikan agama kat isteri...smua tuh tangjawap suami..

Kalau suami isteri tau tangjawap masing²..paham dengan peranan masing² dan bley bertolenrasi..insyallah la,xde la timbul masalah besaq dalm carta organisasi kekeluargaan tuh, jgn bini dok buat kepala nak takeover peranan lelaki,payah le lagutuh....

Sesungguhnya Cik Azrul Azneeta a.k.a Puan Azneeta wannabe, saya sangat² nebes x hengat nih,saya nebes + cuak + gelabah bewak nak kawen nih sbenarnya,saya takut saya terleka dalam menunaikan tangjawap saya sebagai seorang suami dan ayah kepada anak²..jika saya terleka..tegurlah saya..saya rela ditegur...

Marilah kita berpimpin tangan& berganding bahu (*ops...xnikah lagi...xbley pegang²..haram..) membina keluarga yang yang kaya dengan kasih sayang & berpegang teguh pada ajaranNya..nescaya,disyurga kelak kita kan bertemu jua...

Amin...

I ♥ Azrul Azneeta ♥ Syamsoul Farreal Dubeus

3 komen anda:

Nadia Harnisa said...

InsyaAllah.. belajar dari kesipalan Syam... huhuhuhuhu

p/s: hang dah nak menikah kali ke-2.. aku x menikah2 lagi ni.. aisyehhh

Nadia Harnisa said...

Tahniah in advance syam

Zero2Hero said...

Ahaiiii..Tq Cik Nadia..
Eceh²...Cik Nadia pun bakal menyusul jugak kan?xlama lagi la tuh...
ngeh...ngeh...ngeh...