Pages

March 17, 2011

76 Days and Still Counting

Dear Farreal...

Hari nih genaplah 76 hari ayah x jumpa & dengar kabar berita dari awak.. Perasaan rindu nih tak usah cakaplah... Its hurt and its killing me so damn much.. Bukan ayah x pernah call awk.. Hari² ayah try call, hari² ayah message tapi negative.. No body pickup or selalunya kena reject.... Message pun xreply..

Hari tuh ayah dah message ngan call MANUSIA tu kata nak amik awak awal sbb ayah nak bawak awak bercuti² ke Singapore.. Malangnya message ayah tak berbalas..

Ayah tunggu awk kat tempat biasa ayah amik awak tuh. Lebih dari 2 jam ayah tunggu dengan harapan, MANUSIA tuh datang hantar awak walaupun call & message ayah tak direply..

Ayah betol² buntu & tak paham ngan MANUSIA tu sekarang.. Apa masalah dia? Apa yang dia nak pun ayah x tau.. Kenapa dia nak pisahkan kita? Ayah xtau..

Yang Ayah tau, awak mesti rindukan ayah. I know you very well my son. Even kalau ayah kluar kejap pi kedai pun awak akan cari ayah. Malam² awk tengah tido pun awak ngigau nak ayah walaupun awak time tuh tidur bawah ketiak ayah nih... haishhh...

Alangkah bagusnya kalau MANUSIA tu try letakkan diri dia kat tempat awak. Biar dia rasa mcmana perasaan rindukan kasih sayang seorang ayah.. Rindu nak berjumpa ngan ayah dan ahli keluarga yg lain. Bubu, Yayah, Nde, Ayah Ngah & Ibu.. Kalau dia dapat rasakan kesengsaraan tuh, kemungkinan besar dia xkan buat kita macam nih, cuba pisahkan anak ngan ayah, walaupun hubungan ayah dengan MANUSIA tu dah xde apa².. Ikatan ayah ngan awak tetap akan kekal selamanya...

Btw, Ibu dah selamat dah lahirkan baby lelaki. Nama dia Syafriel Mikael Naufal. Ayah ingat ayah je yang rindukan awak tapi Ibu ngn Bubu pun sama rancak. Dok tersasul² panggil Syafriel tu Ues.. Insyallah, kalau awak boleh balik sini, awk jumpalah ngan Syafriel... comey sungguh Syafriel..

Tapi ayah tak bley tatap Syafriel lelama sebab everytime ayah dukung dia, tatap dia, ayah terkenangkan awak. Terasa mcm ayah dukung awk, walaupun awk xde depan mata ayah..

Kalau nak diikutkan, sepatutnya perasaan tuh mendatangkan kebahagian kat ayah sebab boleh lepaskan rindu ayah kat awak. Malangnya lain pulak yang ayah rasa. Perasaan pedih kat hati nih perit sangat... Bertambah² lagi rindu ayah kat awak... x memasal menitik air mata ayah nih.. Aduhhhh.. Sangat² menyakitkan ayah.. Hati jadi sebu, hiba, sesak.. Ayah xtau macam mana lagi nak gambarkan.. Yang pastinya ayah jadik sebak... Perasaan RINDU yang xdapat nak digambarkan apatah lagi nak diluahkan.. Mana mungkin orang lain gantikan tempat awk kat hati ayah nih kan?

Anak ayah, balik lah..

p/s: Aku bukanlah Superman, aku juga bisa nangis...♥ Syamsoul Farreal Dubeus ♥

9 komen anda:

Melor said...

1stly,Tahniah on the new born!
2ndly, harap message dr post ko nisampai kpd manusia tu dgn izinnya.Amin..

"Fd_kZ" said...

sham, korang punye family mmg nak letak nama anak unik2 eik.. huhu


x der sape pun yg tau ape dlm haT manusiakan?

Zero2Hero said...

Melor: Tq...
ye,diharap, MANUSIA Itu masih berjiwa dan berakal seperti MANUSIA..

Dila: Unik?haishh..mana ada le,janji ada maksud keennnn?
Hati manusia mmg xde sapa yg tau...sukar dijangka..tapi perbuatan dan perlakuan mengambarkan segalanya..

Akal jugak membezakan kita MANUSIA dengan BINATANG..

cik tipah lenggang said...

uwaaaa..nangis aku baca syam...terasa aku ada kat tempat hang..sabaq syam..semoga penderitaan hang tu cpt2 berakhir..aku doakan hang dpt jumpa anak hang cpt...

"Fd_kZ" said...

setuju2. yg penting ader maksud yg baiQ`. ameen.


ko semakin tua.
da matang da ko'kan??? hahahah

Nadia Harnisa said...

sape kate laki xleh nangis... klau kes mcm ni ade org x nangis aku cepuk laju2.. mmg xde perasaan..
BTW syam.. Bersabar n berdoa la ye.. hanya itu yang saja aku cakapkan

Zero2Hero said...

Saya masih cuba memahami makhluk yang bergelar MANUSIA itu dan apa yang dia cuba buktikan..

Rasyidah said...

aduhaaiii bergenang mate nih...as u know i luv my son very2 much..aku same gakla mcm nadia sabar la byk2 doa byk2 tp kalau aku berade kat tempat ko mahu naik giler aku dibuatnye..even g kije balik kije pn ingat ank.. nasihat aku wahh nasehat eh..hehe korang tkmaula gado2..cubela cari jalan penyelesaian..jgn jadikan ank tu mangsa keadaan..kesian la kat die he needs kasih sayang korang berdua..kasih mak ayah sendiri tk same dgn kasih org lain k..walau die dh ade so call mak tiri n ayah tiri tetap tk same k..die rindu ayahnye n of coz rindukan maknye jugak..both of you kena pikirkan hati anak tuh jgnlaa terlalu mementingkan diri sendiri dan rase marah tuu..tkde mak ayah yg tk sayang ank..yg tk sayang tu bukanla manusia namenye..ko kena paham maknye juga rindukan anknye dan maknye pn kena paham bapak die pn rindukan anknye..bgla sama rata baik2 hari2 bersama ank tu..pk 1, die tk mintak dilahirkan dlm keadaan mcm ni k..jgnla abaikan kasih syg yg diperlukan die...

Zero2Hero said...

itulah yg saya cuba sampaikan kak...kena amik kira jgak perasaan anak..xde la pentingkan diri sendiri..

saya masih lagi cuba memahami tindakan beliau nih,di mana sampai skerang hampir 4 bulan saya xda dengaq kabar berita anak saya..

utk kebahagian anak saya,saya penah ajak beliau suami isteri lepak2 sama2 bagi settlekan maslah yg melanda nih..bukan x penah..penah..tapi tu la,beliau masih nak bermusuhan ngn saya seoalah2 saya nih ada nak bergaduh ngan di..harap klu dia terbaca nih,dia lebih akan memikirkan pasai perasaan & kebajikan anak tu..

apa yg saya suami isteri cuba sampaikan slalu disalah erti,seolah2 saya menafikan hak dia sbagai seorang ibu..mcm saya x bg lagsung dia jaga anak tuh..kalau ada,tolong buktikan,mungkin saya suami isteri x sedar akan kesilapan kami..

isteri saya yg mngalami same situation mcm farreal, cuba nak mnyampaikan pengaalaman mak baak cerai & tekanan yg dihadapi..dan xnak Farreal rasa benda yang sama..tapi telah disalah erti..dikatakan pula isteri saya nih cuba merampas anak dari dia..DAN kalau BENAR seperti yang dikata,BUKTIkanlah...

saya tau dia ada baca semua nih..tapi tu lah...MESSAGE slalunya FAILED..