Pages

September 20, 2011

Raya d.u.a.k.o.s.o.n.g.s.a.t.u.s.a.t.u


Wah..wah..wahh buleeee...

Tup tap tup tap..dah nak abeh dah bulan syawal bagi tahun 2011 nih..sebelum cerita raya 2011 aku nih membasikan dirinya..maka moleklah aku memulakan catatan sket pasai Raya 2011 nih...


Alhamdullilah,tahun nih aku dah mulakan sesi beraya sebagai seorang suami... yeeehaaa... hehe.. tak macam tahun-tahun lepaih.. Aku beraya solo molo.. Ke"solo"an amat jelas terasa apabila anakanda Farreal dah balik ke asrama penuh beliau.
.

Tahun nih sambutan raya di'delay'kan sebanyak 6 hari memandangkan Farreal beraya kat sebelah Mama dia dulu.. Raya ke 6, laju-laju aku ngan Puan Bini pi jemput beliau kat nun jauh di Subang Kolompo tuh...semamangnya kedatangan kami untuk menjemput beliau amat dinanti-nanti.. Udah kata 31 hari tak jumpa.. Maka, dia punya gedik time jumpa aku tuh memang tak dapat dibendung lagi... hehehehe...


Walaubagaimanapun, tradisi Open House kat rumah aku nih masih giat dijalankan.. Pada raya yang ke-2, para sahabat handai dan sanak saudara datang beraya ke rumah sampai jam 1pg... wahh... syiok sungguh... Kawan-kawan masa time belajaq dulu kat sekolah menengah sama Uniten datang beraya kat umah aku nih yang jauh di pelusok dunia.. Tak lupa jugak kengkawan opis dari Kolompo nun... Sesungguhnya kami amat bebesar hati dan mengalu-ngalukan kedatangan kawan-kawan... TERIMA KASIH sebab sudi datang dari jauh untuk beraya kat rumah aku nih... Raya ke-3 pun sama jgak.. kawan-kawan still datang beraya... ALHAMDULLILAH...


Dikesempatan ini jugak ,aku & family ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Mr. Nizam & Family, Puan Nadia Harnisa & Suami, Mr. Azizi & Isteri, Mr. Shah Indra & Family, Mr. Khairi & Family,Mr. Zyrul & Family, Mr. Syed Ariff & Family, Mr. Lan & Mrs. Eva, Mr. Amet, Mr. Syafix, Mr. Zahid & Family, Mr. Sayuti & Family, Mr.Suhairi & Mrs. Idayu, Mrs. Shamihah & Family,Miss Nadia Ismail,Mr. Zulhilmi Ahmad, Mr. Ijad & Mr. Pidot, Mr. Zamri, Mr. Azizie Ramli... wahhh... Time-time lagu nih la otak aku jem... tak hingat. Ramai tetamu yang hadir.. haha.. Dan semua tetamu-tetamu yang lain... serta sanak saudara...


Walaupun Farreal balik beraya kat Desa Aman ni raya yang ke 6, tetapi duit raya pun dapat jugak... Ini menunjukkan kawan-kawan ayah still ingat kat awak.. Walaupun awak takde kat sisi ayah... Walaupun tuan empunya badan takda kat sini... opsss... Dun worry. Duit raya awak dah selamat ayah transfer ke bank awak... psstt.. pssstt... Agak-agak klu ayah terdesak, nak pinjam sat duit raya awak tuh buley? ngeh...ngeh...ngeh...



Dikesempatan ni, aku dan Family ingin menyusun sepuloh jari kami yang gebu-gebu lagi montok ini memohon kemaafan seandainya aku dan family aku da menguriskan hati, menyentapkan paru-paru, menghiriskan jantung para sahabat dan sanak saudara serta saudari sekalian. Ampunkan kami.. Sesungguhnya kekadang didalam keseronokan kita bergurau senda, secara sedar tak sedar, kami ada menguris hati... Maafkan segala kekhilafan diri ini..

p/s: TERIMA KASIH...

3 komen anda:

Nadia Harnisa said...

Terima kasih atas soto yang sedap.. Laki aku puji hangpa punya sambai kicapp.. terbaikkk (Maklumla umah aku tak buat sambai kicap, umah dia makan besa2 pun buat sambai kicap).. And anak menakan aku (nak bawak anak takdak lagi) memang hantu jeruk hangpa.. BTW Thank u for inviting us..

Zero2Hero said...

Ooooo...hgpa ✗ merasa lagi beef steak + kentang lenyek beliau..perghhhh...

Mencanak² lemak2 tepu saya ni naik jika dibelai dgn makanan yg sedimkian rupa..

Insyallah,next time kalau turun sini lagi,stay lama sket..last time ✗ sempat nak bersembang panjang..

Btw,farah & hassan kata mau turun penang this week or next week,kemungkinan tdoq umah kami..hg tak balik mai ka?

Nadia Harnisa said...

Aku tengah sibuk tanda paper exam nih.. Mungkin tak kot.. Huhuhuhu