Pages

October 12, 2011

Wayang Lebih ★

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ'...

Sampai bila sandiwara dan janji² manis perlu ditaburkan, semata² hanya untuk hebat dan baik di mata masyarakat & untuk kepentingan peribadi kau sendiri...?

Aku dah muak dengan orang² yang bermuka-muka ni.. Depan pijak semut pun tak mati,blakang kita segala mak nenek cerita dijaja, dibuat cerita.. Apakah motif kejadahnya semua ini? Apa yang dimahukan lagi?

Untuk menjaga periok nasi sendiri, habis ditaburnya pasir di periok nasi orang lain? Mana letakkan akal fikiranmu? Bertunggang langgang mengadap tuhan sedangan hatimu itu umpama syaitan? Sesuka hati menilai orang tanpa usul periksa.. Tak guna semua tu kalau perutmu busuk umpama bangkai..

Kalau ada benarnya aku buat salah.. buktikan.. Jangan berbual seolah² kau tu malaikat.. Negara berkembang pesat. Segala benda kalau bercakap berdasarkan fakta, bukanya auta atau gerak rasa hati..

Kau buat kerja kau, aku buat kerja aku.. Jangan masuk campur urusan aku. Aku dah bosan.. Bosan dengan permainan yang kau mainkan sekarang.. Masyarakat ada mata, ada otak utk menilai.... Wayang yang dimainkan membuatkan orang makin menyampah..

Aku bukan marah, cuma dah naik muak dengan wayang yang kau mainkan.. Apa saja tohmahan kau tetap akan sampai ke telinga aku.. Aku cuma tak paham, apa yg kau nak kan?

Simpati?

Nama?

Sokongan?

Yang pastinya aku masih mencari² agenda tersembunyi kau tu.. Tak cukup ke apa yang dapat & ada selama ini?

Tak reti bersyukur eh?

Hentikan saja janji² manis.. Aku dah muak.. mual.. geli.. Bahkan jelik mendengar setiap kata² manis yang kluar dari mulot bangkaimu itu.. Jangan berjanji kalau tak pasti..

Sedikit demi sedikit, nilai hormatku terhadapmu makin luntur... Jangan sampai terus hilang..

Semoga perkara ni tak berterusan..

آمِيّنْ... آمِيّنْ... يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 komen anda: