Pages

December 14, 2011

Ber"Water" Rafting di Sungai Sedim


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ'

Minggu ni saja 2x dah aku bawak bini ngan kawan² pi mandi ayaq terjun Sedim.. Keindahan dan kesejukan ayaq Sg Sedim membuatkan aku tertarik dan tak malu² nak bawak kawan² yang datang dari jauh..

Rata² kengkawan yang mandi sini memang puas hati.. Kebersihan sungai dan alam sekitar menambahkan lagi kerancakan kami bermandi manda..

Bayangkan la, sudah lebih 15 tahun aku datang berpicnic kat Sedim ni tapi baru² ni je aku terbukak hati nak bertanyakan package water rafting yang ada kat Sungai Sedim ni..


Untuk package sehari, sorang dikenakan RM180 tapi untuk package 2 hari 1 malam, RM280. Kalau ramai, bley dah tokey tu bagi diskaun.. Lagipun kalau lagi ramai, lagi la syiok join activity berwater rafting ni.. Sebelah malamnya plak, bley buat bbq kat kem.. Segala peralatan memasak disediakan. Peserta cuma bawak bahan mentah ja.. Tukang masak pun ada.. Makanan hanya disediakan oleh pihak penganjur utk lunch sahaja..


Jadi kepada kawan² yang nak merasa berwater rafting ni, jom pakat² kita planning.. Bagi yang sukakan activity lasak la.. Jiwa betoi² kental.. Yang berani tergolek tgah² sungai yg ayaq dia deras dan berbatu².. Wahhh.. Bagi aku syiok la.. tapi "kaki" xramai.. xkan aku ngn bini aku je nak layannnn.. Kalau xnak @ takutkan activity lasak ni, hgpa naik je la ferri penang tu. Baju pun tak basah.. Siap boleh dok dlm keta lagi.. Fuhhh.. Punya mencabar... khekhekhe..


P/s: Farreal dh besaq sket,kita berwater rafting plak eh? Syioookkkk ooooo... Yuhoooooo..!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 komen anda: