Pages

March 27, 2012

Benci Benci Menci...

Kita seharusnya tanya diri sendiri bila benda benda buruk dan yang tak berapa nak best terjadi kat diri kita sendiri..jangan asyik ank salahkan orang lain dan tunding musibah yang berlaku kat diri kita ni dengan cara tunding and put blame kat orang lain..



Cermin diri sendiri, tanya diri sendiri, kenapa aku putus tunang, kenapa aku diceraikan dan menceraikan, knapa aku tak banyak kawan, kenapa aku ramai orang tak suka..kalau ada kawan pun, takdaq yang kekal lama, semua pakat blah..kenapa aku hidup susah, kenapa rezeki aku sempit, kenapa staff aku benci aku,mesti ada something wrong dengan diri kita...tak guna put blame kat orang lain..



Pada aku, semua ni bermula pada attitude, boleh terima teguran dan berusaha 100% utk beubah setelah menerima teguran, tak kisah la teguran tu teguran secara baik ataupun sebaliknya..mesti bersebab orang tegur..lumrah manusia, selagi tak ditegur, semua benda yang dibuat rasa macam betul & baik je...



Aku pernah la mengenali manusia yg dok rasa diri dia asyik betul je, cara percakapa dia, makkk aiii...klu dia kata taik tu wangi,orang yang tak kenai ngan da pun boleh percaya kata taik tu wangi..punya la power cara dia bercakap tu, wlupun bnda yang dia cakap tu terang terang salah...tapi manusia yang sebegini slalunya xkekal lama, manusia lain pun ada jugak otak, bley pikiaq sendiri, mungkin shari dua, stahun dua org percaya cakap cakap dia, tapi..lama kelamaan?



Sejujur jujurnya, aku dah bosan tahap dewa dewi dengan manusia mcm ni, dengar boleh, percaya?sorry.. Manusia macam ni, layak kawan ngn anjing je..manusia nih hanya pentingkan diri sendiri..time susah, nak mintak tolong, manis je mulut tu, tp bila time kita nak mintak consideration depa, macm nak mintak sedekah..walaupun apa pun alasan yang kita bagi, depa tetap dengan pendirian depa...



Dah nasib badan aku terpaksa berdepan dengan manusia sebegini, aku pun xda solution mcmana nak ubah depa2 ni..makin dilayan, makin menjadi jadi tochang depa..maka, berdiam diri dan mengalah tu la solution yg tebaik aku rasa..berdiam bukan bermakna aku kalah...cuma taknak serabutkan lagi keadaan..aku pun xde la nak mintak balasan tuhan kat depa tu..cuma go with the flow..happy happy...

posted from Bloggeroid

0 komen anda: