Pages

April 25, 2012

Panggilan Kaabah

Alhamdullilah..akhirnya ada jugak rezeki aku untuk menunaikan umrah..dah lama dah berniat nk p menjejakkan kaki kat tanah suci..ada la rezeki lebih..dapat jugak aku ke sana..

Hati ni sebenarnya berdebaq debaq menghitung hari untuk menunaikan umrah..segala persiapan ada yang xbeli lagi dan ada yang xpacking lagi memandangkan Nde baru ja bersalin,agak pack la schedule aku this few week..




Bukan senang nak meninggalkan isteri yang baru bersalin dan anak anak tercinta di tanah air..jiwa kena kental..niat untuk beribadah..buang yang keruh..amik yang jernih..kalau dipikir pikir, zaman dulu banyak benda nakal aku buat..nakal bukan kepalang orang kata..jiwa tak tenang..tapi setelah mendekatkan diri dengan agama ni..sesibuk mana pun kita, berapa banyak pun masalah yang melanda, alhamdullilah..hati ni tenang je..




So, bila orang kata, nak p berjoli a.k.a berlibur untuk menenangkan hati..hurmmm..i dont think so,that the best way..seronok sat je..pastu serabut balik..tapi bila dah dekatkan diri dengan ilmu agama..ketenangan yang kita dapat tu ternyata berbeza, dan tahan lama..selagi kita memaintankan pendekatan kendiri kita dengan agama..




Dah la,aku malaih nak cakap lebih pebih..try le buat dan rasakan sendiri..sembang saja pun x guna..hehe..

posted from Bloggeroid