Pages

July 24, 2012

Lu Salah! Wa Betoi!

Baru baru ni wa ada la dengaq, termenonton dan tebaca kes perbalahan rumah tangga artis dgn ahli sukan ni.. Selalunya wa tak amik port sangat pasai masalah masalah rumah tangga orang ni, lebih lebih lagi kalau depa tu artis..lagi la wa tak berminat..

Nak dijadikan ceghita, wa ter"play" video youtube dimana depa tgah dok interview laki bini ni tentang pemasalahan rumah tangga yang sedang depa hadapi ni, dah memang menjadi kepakaran reporter reporter untuk mencungkil sgala mak nenek kudis yang ada kat pasangan malang ni..

Yang dapat wa nampak, si laki relaks ja bila di inyeview reporter, kalau boleh nak selesaikan kat luaq mahkamah katanya..dia masuk mahkamah pun sebab nak suruh bini dia kembali taat.. Perghhh.. Cool sunggu beliau di depan camera..

Yang best part ialah, bila reporter menginterview "bakal janda" ni.. Tanpa segan silu dan dengan mulot yang JONEZ mula membuka pekung dalam kain beliau suami isteri.. Dengan menuduh suami masih tak matang.. Tak bertangjawap.. What's the fish??

Wa pun tertanya tanya la kat diri wa ni, kat mana yang tak matangnya laki dia?sebab laki dua suruh pindah rumah dok sekali ke yang katanya tak matang?sebab terpaksa pohon bantuan mahkamah untuk suruh bini tu kembali taat?itu yang dikatakan tak matang? What the fish?? Bab nafkah anak, tau plak bini tu kaitkan dengan agama dan tangjawap? Kalau bab duit, tiba tiba plak bini tu berpengetahuan luas dalam ilmu agama..fuhhh..hebattt..hebat.. Aku pun tetanya, kalau bab agama dah pandai, at the 1st place, awat yang hang tak ikut laki hang? Awat hang tak dengaq cakap laki hang nak pindah rumah?bukankah tangjawap isteri untuk patuh pada suami? Dalam agama pun ada pasai benda ni.. Awat kalau bab duit ja hang nak tekankan pasai agama? Pasai benda lain hang takdaq agama ka apa?

Wa bukan nak backing laki dia tu, tapi wa macam panas hati ja tengok jenis pompuan yang boleh dikatakan tak sedaq diri ni,ego tinggi melangit, semua benda yang dia cakap, semua orang kena ikut.. Sampai tak dapat membezakan antara lelaki dan perempuan, antara suami dan isteri..peranan dan tangjawap masing masing..tapi kalau bab DUIT, tau plak kaitkan dengan agama!

Wa pun jadi tak paham, apsal yang si bini ni nak bermusuhan dengan adik beradik si laki ni?pada aku, lu memang biadap la kalau dengan mak mertua lu pun lu nak buat musuh.. Akai ada tak? Harap harap, kalau lu menjanda lagi, suami baru lu tu lu mandrem la siap siap, boleh dengaq cakap lu, boleh patuh pada setiap arahan lu..kalau lu tak mandrem, dah kompom kompom laki baru lu tu jenis lembam, yang jenis slow.. Dan senang nak dipekotakasutkan.. Make sure la suami baru lu jenis yang percaya bulat bulat setiap kata kata lu..
Ada lelaki yang macam tu..wa dah jumpa dah depan mata.. Untungla sapa jadi bini dia..hehe o_O

posted from Bloggeroid

2 komen anda:

EL MARIACHI said...

ni citer laki bini ke...hehe...

Sir Syamsoulnezam Othman said...

Haha...sekali sekala kita kupas isu² rumah tangga abg bro...ramai yang amik remeh pasai benda nih...nak tegakkan benang yang basah...